Υπηρεσίες

Η ομάδα των έμπειρων και εξειδικευμένων επαγγελματιών μας είναι εδώ για να σας καθοδηγήσει σε κάθε βήμα της πορείας σας, προσφέροντας εξατομικευμένα προγράμματα θεραπείας που ανταποκρίνονται στις μοναδικές ανάγκες σας. Δεσμευόμαστε να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον, όπου μπορείτε να αναπτύξετε τις δεξιότητές σας, να βελτιώσετε την ποιότητα ζωής σας και να επιτύχετε τους στόχους σας. Είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε να βρείτε τη δύναμη και την ισορροπία που χρειάζεστε για να προχωρήσετε μπροστά.

Ψυχοθεραπεία

Η ψυχοθεραπεία είναι ένα ταξίδι προς την αυτογνωσία, που σας επιτρέπει να ανακαλύψετε και να κατανοήσετε βαθύτερα τα συναισθήματα και τις σκέψεις σας, σε ένα περιβάλλον γεμάτο εμπιστοσύνη και ζεστασιά. 

Λογοθεραπεία

Η λογοθεραπεία σχετίζεται με την αξιολόγηση, τη διάγνωση, τη θεραπεία και την πρόληψη διαταραχών λόγου, επικοινωνίας, ομιλίας, φωνής και κατάποσης σε ένα ευρύ ηλικιακό φάσμα.

Εργοθεραπεία

Η εργοθεραπευτική παρέμβαση χρησιμοποιεί σκόπιμες δραστηριότητες καθημερινής ζωής απαραίτητες για το άτομο για να προάγει την υγεία, την ευημερία και την ικανότητα συμμετοχής του σε αυτά. 

Ειδική Αγωγή

Είτε πρόκειται για το σχολικό χώρο, είτε για χώρο κοινωνικοποίησης/δραστηριοτήτων, η ειδική διαπαιδαγώγηση μπορεί να βοηθήσει το παιδί να βρει τα κατάλληλα για το ίδιο «εργαλεία» και να επιτύχει τους στόχους του.

Art Therapy

Η δημιουργία τέχνης επιτρέπει στους ανθρώπους να επικοινωνήσουν με έναν διαφορετικό τρόπο, πέρα από τις λέξεις, και να κατανοήσουν καλύτερα τα συναισθήματά τους και τις εμπειρίες τους.

Χοροθεραπέια

Στη Χοροθεραπεία δεν απαιτείται καμία προηγούμενη εμπειρία ή «ταλέντο» σε κανένα συγκεκριμένο είδος χορού ή κίνησης, καθώς δεν πρόκειται για ένα «μάθημα χορού».

Θεατρικό Παιχνίδι

Τα εργαστήρια Θεατρικού Παιχνιδιού έχουν ως στόχο να χρησιμοποιήσουν το θέατρο ως εργαλείο ψυχοκοινωνικής εκπαίδευσης, βοηθώντας έτσι παιδιά και εφήβους να αναπτύξουν βασικές προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες, μέσα από ένα υποστηρικτικό και δημιουργικό περιβάλλον.

Public Speaking

Τα εργαστήρια μας για Public Speaking έχουν ως στόχο να βοηθήσουν τα άτομα να βελτιώσουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες, να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση, και να κατακτήσουν την τέχνη της αποτελεσματικής παρουσίασης.

Ψυχομετρικά Τεστ


Στην ενότητα των ψυχομετρικών τεστ, προσφέρουμε μια σειρά από εξειδικευμένα εργαλεία αξιολόγησης για να υποστηρίξουμε τη διάγνωση και την κατανόηση διαφόρων ψυχολογικών και αναπτυξιακών αναγκών. Τα ψυχομετρικά τεστ που εφαρμόζουμε στο κέντρο μας έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν ακριβείς και αξιόπιστες πληροφορίες, βοηθώντας τους ειδικούς μας να δημιουργήσουν εξατομικευμένα προγράμματα παρέμβασης και υποστήριξης.

  • ΕΔΑΛΦΑ για την αξιολόγηση του επιπέδου λειτουργικότητας παιδιού στο φάσμα του αυτισμού
  • Word Finding Vocabulary Test για την αξιολόγηση του λεξιλογίου
  • Action Picture Test για την αξιολόγηση της γραμματικής και πληροφοριακης επάρκειας του λόγου
  • A test (για τη σχολική ετοιμότητα κατά τη μετάβαση από το νηπιαγωγείο στην πρώτη δημοτικού)
  • ΛαΤω για τον έλεγχο της γλωσσικής επάρκειας
  • Δοκιμασία Φωνητικής & Φωνολογικής Εξέλιξης των παιδιών

Το RAVEN’S Educational CPM/CVS είναι από τα συχνότερα χρησιμοποιούμενα τεστ διεθνώς στην εκπαιδευτική και κλινική πράξη σε παιδιά ηλικίας 4-12 ετών.

Το τεστ αποδεικνύεται πολύτιμο στον επαγγελματία δίνοντάς του τη δυνατότητα αδρής εκτίμησης της γενικής νοημοσύνης του παιδιού χωρίς να απαιτεί το χρόνο και τις ειδικές γνώσεις ψυχομετρίας που απαιτούν άλλα ψυχομετρικά εργαλεία.

Η συστοιχία δοκιμασιών Raven’s Educational σχεδιάστηκε για να παρέχει σύντομα μη-λεκτικές και λεκτικές εκτιμήσεις της γενικής νοητικής ικανότητας παιδιών ηλικίας 4 έως 12 ετών.

Αποτελείται από

α) τις Έγχρωμες Μήτρες (Coloured Progressive Matrices) οι οποίες μετρούν τη μη-λεκτική ικανότητα του ατόμου να εξάγει συμπεράσματα σε οπτικοχωρικό πλαίσιο, και

β) Κλίμακες Λεξιλογίου Crichton (Crichton Vocabulary Scales), αξιολογούν τη λεκτική ικανότητα του ατόμου, η οποία σχετίζεται με την εξοικείωση που έχει κάποιος με συγκεκριμένες έννοιες και λεκτικές πληροφορίες.

Ο συνδυασμός των αποτελεσμάτων από τη χρήση των δύο κλιμάκων (CPM και CVS) ενδείκνυται για τη σφαιρικότερη εκτίμηση της γενικής νοητικής ικανότητας.

Το WISC-V (Wechsler Intelligence Scale for Children Fifth Edition) είναι ένα ολοκληρωμένο ψυχομετρικό εργαλείο που εξετάζει την νοητική λειτουργικότητα ενός παιδιού σε πέντε γνωστικά πεδία.

Η κλίμακα WISC-V (Wechsler Intelligence Scale for Children Fifth Edition) είναι η πιο συχνά χρησιµοποιούµενη, σε παγκόσµιο επίπεδο, κλίµακα νοητικής αξιολόγησης για παιδιά και είναι σταθµισµένη στην Ελλάδα. Η Πέμπτη έκδοση του εργαλείου WISC-V, είναι μια πλήρως αναθεωρημένη και επικαιροποιημένη, αξιόπιστη και έγκυρη κλίµακα για τη αξιολόγηση της νοηµοσύνης παιδιών ηλικίας από 6 έτη & 0 μήνες έως 16 έτη και 11 μήνες.

Χορηγείται αποκλειστικά από ψυχολόγο µε άδεια άσκησης επαγγέλματος και εκπαίδευση στο συγκεκριμένο εργαλείο.

Η εξέταση διαρκεί από μία έως δυόμιση ώρες. Η χορήγηση μπορεί να ολοκληρωθεί σε μία συνεδρία (συνήθως με ενδιάμεσο διάλειμμα) ή σε δύο συνεδρίες. Σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να χρειαστεί να προσέλθει και τρίτη φορά το παιδί. Η αξιολόγηση συνοδεύεται από σχετική έκθεση.

Για την συμμετοχή στην αξιολογιτική διαδικασία δεν χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη προετοιμασία από το παιδί. Γενικά, ενθαρρύνουμε να είναι ξεκούραστο και να έχει φάει ελαφρά. Παράλληλα, για να μπορέσει ένα παιδί να συμμετάσχει στην διαδικασία θα πρέπει να έχει κατακτήσει τον λόγο και ένα επαρκές επίπεδο ακουστικής αντίληψης.

Παράλληλα με την κλινική συνέντευξη και παρατήρηση του παιδιού/εφήβου, το τεστ νοημοσύνης WISC-V, αξιολογεί το επίπεδο των νοητικών λειτουργιών, παρέχοντας ταυτόχρονα μία γενικότερη νευροψυχολογική εκτίμηση.

Η χορήγηση του τεστ βοηθά στον εντοπισμό τόσο των ιδιαίτερων ικανοτήτων – ή της χαρισματικότητας- των παιδιών, όσο και των ελλειμμάτων σε επιμέρους τομείς ανάπτυξης και διαδικασίες που εμπλέκονται και επηρεάζουν τη μάθηση.

Τα αποτελέσματα της επίδοσης μας βοηθούν στην καλύτερη και ευρύτερη κατανόηση του νοητικού δυναμικού του παιδιού/εφήβου και βάσει αυτών διαμορφώνεται η ψυχοεκπαιδευτική παρέμβαση και σχεδιασμός εξατομικευμένου θεραπευτικού προγράμματος.

Γενικά, η αξιολόγηση και εκτίμηση της νοητικής λειτουργικότητας ενός παιδιού μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τους εξής , κυρίως, λόγους:

  • Διάγνωση Επιπέδου Νοητικής Λειτουργικότητας
  • Διάγνωση Ειδικών Δυσκολιών
  • Αξιολόγηση Νοητικής Χαρισματικότητας
  •  Σχεδιασμό Αντιμετώπισης Μαθησιακών Δυσκολιών
  • Σχεδιασμό Εξατομικευμένου Θεραπευτικού Προγράμματος
  • Γενικότερη Νευροψυχολογική Εκτίμηση

Πρόκειται για ένα ψυχοπαιδαγωγικό μέσο διάγνωσης δυσκολιών μάθησης που αντιμετωπίζουν τα παιδιά για να ανταποκριθούν στις σχολικές απαιτήσεις.

Αποτελείται από 15 επιμέρους κλίμακες οι οποίες αξιολογούν πλευρές ανάπτυξης του παιδιού που θεωρούνται κρίσιμες για τη σχολική μάθηση.

Χορηγείται κυρίως σε παιδιά ηλικίας 5-9 ετών καθώς βασικός στόχος του τεστ είναι η έγκαιρη διάγνωση τυχόν δυσκολίων κατά τα πρώτα στάδια φοίτησης στο σχολείο.

Η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της εν λόγω δοκιμασίας, θα επιτρέψει στον εξεταστή να γνωρίσει καλύτερα τις μαθησιακές δυνατότητες και αδυναμίες του εκάστοτε μαθητή και εφόσον χρειαστεί θα αποτελέσει και έναν χρήσιμο οδηγό για το σχεδιασμό του κατάλληλου θεραπευτικού προγράμματος.

Το DTVP-3 (Developmental Test of Visual Perception) είναι ένα διαγνωστικό εργαλείο που χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση των ικανοτήτων οπτικής αντίληψης και επεξεργασίας σε παιδιά, ηλικίας από 4 έως 12 ετών και 11 μηνών (προτεινόμενος χρόνος χορήγησης 30-45 λεπτά). Το εργαλείο αυτό αποτελεί μια σύγχρονη έκδοση του γνωστού εργαλείου DTVP και έχει σχεδιαστεί για να παρέχει μια αναλυτική εκτίμηση των οπτικών δεξιοτήτων που σχετίζονται με την ανάπτυξη της μάθησης και της κινητικής συμπεριφοράς.

Το DTVP-3 αξιολογεί αρκετούς τομείς της οπτικής αντίληψης, οι οποίοι είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ανάπτυξης των σχολικών και καθημερινών δεξιοτήτων των παιδιών.
Η εφαρμογή του DTVP-3 απαιτεί την παρουσία ενός εξειδικευμένου επαγγελματία, όπως εργοθεραπευτή, ο οποίος καθοδηγεί τη διαδικασία αξιολόγησης και ερμηνεύει τα αποτελέσματα. Το εργαλείο περιλαμβάνει 7 επιμέρους δοκιμασίες, οι οποίες είναι οργανωμένες έτσι ώστε να εξετάζουν διαφορετικές πτυχές της οπτικής αντίληψης.
Συγκεκριμένα, στις υποδοκιμασίες του τεστ αξιολογούνται οι εξής κύριες περιοχές:

1. Οπτικοκινητικός συντονισμός. Ο εξεταζόμενος ολοκληρώνει με το μολύβι του απλές και σύνθετες διαδρομές από την αφετηρία στο τέρμα.
2. Αντιγραφή σχημάτων. Αντιγραφή διαφόρων σχημάτων – συμβόλων αυξανόμενης οπτικοκινητικής δυσκολίας σε ειδικό πλαίσιο
3. Διάκριση εικόνας φόντου. Η αξιολόγηση της δυνατότητας να διακρίνει ο εξεταζόμενος σύμβολα – σχήματα που εμπλέκονται, δηλ. να αποσυνθέσει μια σύνθετη εικόνα στα επιμέρους συστατικά – σύμβολα.
4. Οπτικός εγκλεισμός (οπτική ολοκλήρωση). Η δυνατότητα που έχει ο εξεταζόμενος να συμπληρώσει και να ολοκληρώσει το ημιτελές σχήμα που εξετάζει.
5. Σταθερότητα και διάρκεια φόρμας / μορφής. Η αναγνώριση των ίδιων σχημάτων – συμβόλων από τον εξεταζόμενο μολονότι έχουν διαφορετικό μέγεθος, προσανατολισμό, φόντο, ώστε να δυσκολεύεται η διάκριση.

Σκοπός Χρήσης

Το DTVP-3 χρησιμοποιείται ευρέως για:
• Την ανίχνευση πιθανών αναπτυξιακών ή μαθησιακών δυσκολιών που σχετίζονται με την οπτική αντίληψη.
• Την αξιολόγηση της προόδου σε παιδιά που βρίσκονται σε πρόγραμμα αποκατάστασης ή θεραπείας.
• Την ενίσχυση της διάγνωσης σε περιπτώσεις αναπτυξιακών διαταραχών, όπως η δυσλεξία, η αναπτυξιακή αδεξιότητα και άλλες διαταραχές που επηρεάζουν την αντίληψη και την κίνηση.
Αξιολόγηση και Ερμηνεία
Τα αποτελέσματα του DTVP-3 παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες για το επίπεδο οπτικής αντίληψης του παιδιού, επισημαίνοντας περιοχές που χρήζουν ενίσχυσης ή αποκατάστασης. Η ερμηνεία των αποτελεσμάτων μπορεί να κατευθύνει την παρέμβαση με σκοπό τη βελτίωση των αντίστοιχων ικανοτήτων μέσω ειδικών στοχοκατευθυνόμενων ασκήσεων και δραστηριοτήτων.

Συμπέρασμα

Το DTVP-3 είναι ένα αξιόπιστο, αποτελεσματικό και σταθμισμένο στον ελληνικό πληθυσμό εργαλείο για την αξιολόγηση της οπτικής αντίληψης σε παιδιά. Παρέχει κρίσιμες πληροφορίες για τη διάγνωση και την παρέμβαση σε περιπτώσεις αναπτυξιακής ανωριμώτητας ή μαθησιακών δυσκολιών. Η χρήση του ενδυναμώνει την κατανόηση των οπτικών ικανοτήτων του παιδιού και συμβάλλει στην καλύτερη προσαρμογή των εκπαιδευτικών ή θεραπευτικών προγραμμάτων.

Τι είναι το Sensory Profile;

Το Sensory Profile αποτελεί ένα επιστημονικά αναγνωρισμένο εργαλείο αξιολόγησης που χρησιμοποιείται για να κατανοήσει και να καταγράψει τις αισθητηριακές αντιδράσεις ενός ατόμου σε καθημερινές καταστάσεις. Είναι έγκυρο, αξιόπιστο, εύχρηστο μεταφρασμένο στην ελληνική γλώσσα και σταθμισμένο στον ελληνικό πληθυσμό. Η αξιολόγηση αυτή επικεντρώνεται στη σύνδεση των αισθητηριακών αντιδράσεων με την καθημερινή λειτουργικότητα, και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για παιδιά και ενήλικες που παρουσιάζουν ποικιλία αισθητηριακών διαφορών. Ουσιαστικά είναι ένα ερωτηματολόγιο χωρισμένο σε ενότητες που αφορούν διαφορετικούς τομείς της αισθητικότητας (το πλήθος των ερωτήσεων εξαρτάται από την ηλικιακή ομάδα στην οποία ανήκει το παιδί) το οποίο χορηγείται σε γονείς / φροντιστές του παιδιού, ερμηνεύεται από έναν έμπειρο και ειδικά εκπαιδευμένο θεραπευτή και επιτρέπει την καταγραφή αντιδράσεων του ατόμου σε διάφορους τύπους αισθητηριακών ερεθισμάτων, όπως ήχοι, υφές, φώτα, γεύσεις και κινήσεις. Χρησιμοποιείται για να βοηθήσει στην διερέυνηση και καταμέτρηση των τομέων : αισθητηριακής επεξεργασίας, αισθητηριακής ρύθμισης και συμπεριφορικών και συναισθηματικών αντιδράσεων.
Το εργαλείο αναλύει τις απαντήσεις και παρέχει μια πλήρη εικόνα των αισθητηριακών προτιμήσεων και δυσκολιών του ατόμου.

Κύριες Κατηγορίες του Sensory Profile

1. Αισθητηριακή επεξεργασία:
α)ακουστικού συστήματος
β)οπτικού συστήματος
γ)αιθουσαίου συστήματος
δ) ιδιοδεκτικού συστήματος
ε) απτικού συστήματος
στ)στοματοαισθητικού συστήματος

2. Αισθητηριακή ρύθμιση:
α)αισθητηριακή λειτουργία σχετιζόμενη με αντοχή / πόνο
β)ρύθμιση σχετιζόμενη με τη θέση του σώματος και την κίνηση
γ)ρύθμιση της κίνησης για να επιτύχει επίπεδο δράσης
δ)ρύθμιση αισθητηριακού ερεθίσματος για να επιτύχει συναισθηματική αντίδραση
ε) ρύθμιση οπτικού ερεθίσματος για να επιτύχει συναισθηματική αντίδραση και επίπεδο δράσης

3. Συμπεριφορικές και συναισθηματικές αντιδράσεις:
α) Συναισθηματικές / κοινωνικές αντιδράσεις
β) Συναισθηματικές εκροές της αισθητηριακής διαδικασίας
γ) Θέματα σχετιζόμενα με αφετηρία για αντίδραση

Σκοπός του Sensory Profile

Ο βασικός στόχος του Sensory Profile είναι να κατανοήσει την “ευαισθησία” του ατόμου στις αισθητηριακές πληροφορίες, να αναγνωρίσει δυσκολίες που μπορεί να έχει στην επεξεργασία αυτών των ερεθισμάτων και να υποδείξει στρατηγικές για να βελτιωθεί η καθημερινή λειτουργικότητα.
Αυτό το εργαλείο παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για τις ανάγκες του ατόμου, δίνοντας στους γονείς και τους φροντιστές ένα «χάρτη» των αντιδράσεών του. Επιτρέπει την εξατομικευμένη προσέγγιση για τη δημιουργία στρατηγικών παρέμβασης, ώστε να μειωθούν τα δυσάρεστα ή υπερβολικά ερεθίσματα και να ενισχυθούν οι αισθητηριακές ικανότητες που απαιτούνται για καθημερινές δραστηριότητες.

Στρατηγικές Παρέμβασης

Με βάση τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του Sensory Profile, οι γονείς και οι φροντιστές μπορούν να ενσωματώσουν πρακτικές στρατηγικές στη ζωή του ατόμου για να μειώσουν αισθητηριακές πιέσεις και να ενισχύσουν τις δεξιότητές του.
Ενδεικτικά, οι στρατηγικές μπορεί να περιλαμβάνουν:
• Δημιουργία ενός ήρεμου περιβάλλοντος με λιγότερους ήχους ή έντονα φώτα.
• Προσαρμογές στη διατροφή για να αντιμετωπιστούν οι αισθητηριακές αντιδράσεις σε τροφές και υφές.
• Εκπαίδευση στην αισθητηριακή ολοκλήρωση, όπως δραστηριότητες που βελτιώνουν την ισορροπία και την συντονισμένη κίνηση.

Συμπεράσματα

Το Sensory Profile είναι ένα ισχυρό εργαλείο για την κατανόηση της αισθητηριακής επεξεργασίας του ατόμου, προσφέροντας στους γονείς και τους φροντιστές πολύτιμες πληροφορίες για τη βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής του ατόμου. Η σωστή εφαρμογή των στρατηγικών που προκύπτουν από την αξιολόγηση μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος που ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες αισθητηριακές ανάγκες του ατόμου. Η σωστή κατανόηση των αντιδράσεων του ατόμου σε αισθητηριακά ερεθίσματα και η εφαρμογή εξατομικευμένων στρατηγικών είναι καθοριστικής σημασίας για την υποστήριξη των ατόμων με αισθητηριακές δυσκολίες και τη βελτίωση των καθημερινών τους λειτουργιών.

Εξατομικευμένες Συνεδρίες

Στο κέντρο μας, πιστεύουμε ότι κάθε άτομο είναι μοναδικό και γι’ αυτό προσφέρουμε εξατομικευμένες συνεδρίες που προσαρμόζονται στις δικές σας ανάγκες και στόχους. Εάν αναζητάτε υποστήριξη και καθοδήγηση μέσα από ειδικά σχεδιασμένα προγράμματα, μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.

Μετάβαση στο περιεχόμενο